Szolgáltatások

Látogatókra vagy ügyfelekre van szükséged?

Alapkövetelmény, hogy egy vállalkozást megtaláljanak a potenciális ügyfelek, ellátogassanak a honlapjára. A történet azonban itt még nem feltétlenül kezdődik el, hiszen tudható, hogy a potenciális ügyfelek számos honlapra ellátogatnak, mielőtt döntést hoznának arról, hogy egyik-másik vagy épp több vállalkozással felvennék a kapcsolatot.

Tehát minden látogató, aki eljut a honlapunkra csak az ígéretét hordozza magában annak, hogy ügyféllé váljon, és ezt az ígéretet csak a látogatók azon kis része váltja valóra, akik valamilyen kommunikációs csatornán keresztül fel is veszik velünk a kapcsolatot. Kizárólag őket tekinthetjük ténylegesen potenciális ügyfélnek.

Google Adwords: Látogatók bármi áron

A Google szokásához híven nagyszerű szolgáltatást alkotott az Adwords létrehozásával, hiszen segítségével gyorsan és nagyszámú látogatót szerezhetünk honlapunkra. De a Google Adwords használatával szerzett látogatók közül is a többség csupán látogatóként zárja a pályafutását nálunk, és az organikus találatok felől érkező társaikhoz hasonlóan mindössze kevesek jutnak el arra a pontra, hogy felvegyék velünk a kapcsolatot, és így esélyt adjanak az értékesítésre.

Azok a látogatóink, akik valamilyen módon kezdeményezik velünk a kapcsolatfelvételt, vagy nagyon szerencsés esetben a honlapunkon megvásárolják a termékünket, vagy megrendelik a szolgáltatásunkat, online marketing szakkifejezéssel élve konverziót hajtanak végre.

A honlapunk tényleges célja éppen ez, minél nagyobb számú konverzió elérése.

A Google Adwords a látogatókért kér pénzt. Kicsit pontosabban fogalmazva a hirdetésszövegekre való kattintásokért, ugyanis még az sem feltétlenül biztos, hogy az, aki a hirdetésünkre kattintott meg is várja, amíg betöltődik az oldalunk és ténylegesen ellátogat hozzánk.

Fontos tehát tudnunk, hogy látogatóink milyen arányban hajtanak végre konverziót, azaz szintén online marketing szakkifejezést használva, milyen a honlapunk konverziós aránya, hiszen ez határozza meg, hogy egy-egy ügyfélérdeklődés, illetve egy-egy termék vagy szolgáltatásértékesítés ténylegesen mennyibe került nekünk.

Egy egyszerű példával élve, ha egy Adwords kattintás nekünk 200 Ft-ba kerül, és minden 10. Adwords felől érkező látogató hajt végre konverziót, akkor a konverziós költségünk 10 × 200 Ft = 2 000 Ft lesz.

A konverziós arány az általunk eddig megvizsgált, Adwords kampányt futtató honlapok esetében óriási szórással 1:300 illetve 2:3 közötti tartományban mozgott.

Volt olyan cég is, ahol 227 Ft-os kattintási díj mellett a konverziós díj meghaladta a 60 000 Ft-ot(!) ennél alacsonyabb bruttó árú termékek értékesítése esetén. Elgondolkodtató?

Dr. SEO ajánlat: Ügyfelek Adwords látogató árfolyamon

Szolgáltatásunk újdonságértékét az jelenti, hogy mi nem látogatónként, hanem kizárólag a látogatók által végrehajtott konverziók után számítunk fel sikerdíjat, amely minden esetben pontosan megegyezik a Google Adwords azonos kulcsszóra felszámított kattintási díjjal.

A fenti példában szereplő konverzió tehát Dr. SEO ajánlattal mindössze 200 Ft-ba kerül.

Megrendelőink így a megszokott Adwords költésük összegéért lényegesen több ügyfelet szerezhetnek, természetesen az Adwords kampányok is fenntarthatóak, így maximalizálható a megszerzett ügyfelek száma.