Google TOP 10

Google TOP 10

Ah! De jó! Mindannyian itt szeretnénk tudni a honlapunkat. De ez nem igaz, mi nem érjük be ennyivel, nekünk az első hely kell! Úgyhogy fogjuk magunkat és mindent megteszünk azért (már amit a fehér kalapos keresőoptimalizálás keretein belül megtehetünk), hogy az első helyet mihamarabb elérjük.

Haladunk, meglett a 3-5. helyezés a releváns kulcsszavakra

Jók vagyunk! Kicsit hátradőlünk, felhívunk pár ismerőst, elmeséljük nekik, vagy kiposztoljuk valahová. Gyerekek, látjátok, így kell ezt csinálni! Mi? Hogy szerinted ez még semmi? Azért mert neked már van első helyed is? Tudod mit? Nekünk is meglesz! Hamarosan. Bocsi, jöttek hozzám, le kell tennem, majd hívlak, szia!

Vakarom a fejemet. Mit kellene tennem? A kulcsszósűrűség tökéletes, a honlap szabványos és hibátlan, a domain 10 éves, ráadásul tartalmazza a legfontosabb kulcsszót, sőt csak azt, vannak jól megkomponált linkjeink is. Igen, talán ezen a téren még lehetne valaki másnál is előfizetni, hátha az majd segít. Ezek profinak tűnnek, megrendeltem, kifizettem online, meglátjuk.

Az elmúlt hónapokban írtunk még pár blogbejegyzést, és úgy tűnik, hogy az új linképítők is tették a dolgukat, mert csak megmozdult valami. A múlt héten már megvolt a 2. hely, aztán megint visszaestünk, de szokott ilyen lenni máskor is, hogy a Google kóstolgat, aztán utána jellemzően inkább javul a helyezés, mintsem romlik, majd megnézzük a következő heti jelentésekben újra.

Megvan az első helyünk!

Hoppá öcsém! Akkor most király vagyok, vagy király vagyok? Na de vegyünk vissza kicsit, várjunk még pár hetet, nehogy megint beszóljanak, hogyha esetleg csak pünkösdi királyság lenne. De lassan telik az idő, legyen már hétfő, jöjjön már a pozíció riport!

Maradtunk, maradtunk, sőt feljött a második és harmadik legfontosabb kulcsszó is pár helyet, akkor most már igazán lehet pezsgőt bontani!

Most mi van?

Mire fel írtam ezt a sok zagyvaságot? Átvette valami idegen hatalom az irányítást a kezeim felett? Szó sincs róla, csak bevezetőnek szántam (na jó, volt benne egy kevés személyes élményre való visszaemlékezés is), ezúttal ugyanis az egyes találati pozíciók értékét szeretném elemezgetni.

Egy honlap útja a csúcsra

Amikor létrehozunk egy honlapot, és elkezdjük monitorozni a keresőhelyezéseit, a piacának erősségétől függően rövidebb-hosszabb ideig csupán annyit tudunk, hogy sehol sincs, vagyis nincs az első 100 találati pozícióban.

Aztán egy szép napon, egyszer csak debütál valahol. Ha szerencsénk van, vagy egy gyengébb piacon versenyzünk, akkor talán az első 30-40. pozíció valamelyikén, ha nincs, akkor sokkal hátrébb. És innentől veszi kezdetét a türelmes munka, amelynek eredményét 1-2 hetes várakozásokkal láthatjuk beérni. Jobb esetekben javítunk a helyezéseken, néha pedig visszaesünk kicsit. Aztán telnek-múlnak a hónapok mire eljutunk a második, majd később az első oldalra is. Megvan a Google TOP 10!

A dobogós helyezések tényleges értéke

Azt leszögezhetjük, hogy nagyon ritka kivételektől eltekintve a Google TOP 10-ben felfelé haladva meredeken növekszik a honlapunk látogatószáma, és ennek nagyon-nagyon örülhetünk is!

Ha körbenézünk a világban láthatjuk, hogy a mennyiség és a minőség azonban sok esetben fordítottan arányos, és sajnos azt kell mondanom, hogy nincs ez másként a honlapok látogatószámával kapcsolatban sem.

Azok a látogatók, akiknek az érdeklődése még csak kialakulóban van, tehát nincsenek valamilyen termék, vagy szolgáltatás megvásárlása előtti állapotban, jó eséllyel megnézik az első 1-3. helyezett honlapot, majd továbbállnak anélkül, hogy végrehajtanának bármiféle konverziót. Míg azok a kereső felől érkező látogatók, akiknek már konkrét vásárlási szándékuk van, nem hagyják abban a keresgélést a 3. helyezett honlapon, hanem akár az első találati oldal összes honlapját, sőt talán még a második oldal első néhány találatát is megnyitják, összehasonlítják, és jó eséllyel legalább az egyik honlapon valamilyen konverziót is végrehajtanak.

Nézzük meg jól az alábbi fényképet, amelyet a példa kedvéért erősen megvágtam:

A győztes tényleg mindent visz? Nézzük meg alaposan a képet! Tulajdonképpen ki is az igazi nyertes?

A győztes tényleg mindent visz? Nézzük meg alaposan a képet! Tulajdonképpen ki is az igazi nyertes?

Személyes tapasztalataim szerint a honlapok életútján is hasonló a helyzet. A látogatószámok nagyarányú növekedésével az első 3 helyezett honlapokon ténylegesen végrehajtott konverziók száma egyáltalán nem, vagy csak egészen minimális mértékben haladja meg a 4-6. helyezett honlapokét. Tehát a több látogató nem feltétlenül jelent több kapcsolatfelvételt, vagy épp több közvetlen értékesítést.

A Google TOP 10-ben tehát, a fenti fényképhez hasonlóan nem igaz az, hogy a győztes mindent visz!